Livet – Det Enda Jag Får

Fortiter in re, suaviter in modo

Man är inte en mes bara för att man är snäll

Fasen vilket bra inslag det var på P4-jämtland i dag angående kärlek och relationer!

Det fick mig ännu mer bestämd på att de som säger jag är FÖR snäll kommer få fortsätta säga det, för det är en del av mig som jag trivs riktigt bra med.
-Jag vägrar bygga fasader, för jag är nöjd med den jag är och älskar mig själv.

Ett par saker man pratade om kan sammanfattas med:
”Öppenheten mellan ett kärlekspar är avgörande för både tilliten, respekten, närheten, tryggheten och kärleken”

och

”Man kan bara vara stark genom att vara sårbar”

och

”Genom att älska sig själv så skapar man förutsättningen för att kunna ge sin kärlek till någon annan”

Helt i min stil 🙂

03 januari 2011 Posted by | Livsåskådning, Personligt | 1 kommentar