Livet – Det Enda Jag Får

Fortiter in re, suaviter in modo

Mental träning för livet


Det kommer komma en dag då jag finner möjligheten att finansiera en jättebra investering i mig själv.
Då vet jag precis vilken kurs jag ska ta – ”PUMT”Skandinaviska Ledarhögskolan.

Kan man få kursen sponsrad av sin arbetsgivare eller liknande är det inget att tveka på för den som vill utveckla sig själv enormt som människa.
Det som är extra intressant med den kursen är att ett flertal Östersundare varit inblandad i utvecklingen av den kursen till ett E-learning format, bl a Maincon och Uddeholt competence.
Nej,  jag är INTE sponsrad av företagen bakom idén.
Jag är själv ICC-coach(nivå 1) samt känner personerna bakom produkten däremot.

Utan att ha gått PUMT själv ännu så ser jag vad den leder till och jag har genom min coachutbildning redan kommit i kontakt med flera av de komponenter som ingår i PUMT.
Jag pekar ut min coachutbildning och tiden på Skandinaviska Ledarhögskolan som en av de främsta orsakerna till att min syn på livet kommit till den punkt där jag står idag.
Jag jobbar jag inte längre som coach utan låter den utbildningen stå som en grund för hur jag väljer att leva mitt eget liv tillsvidare.
För mig så handlade det om en så omfattande transformation, en förändring på hur jag betraktar mig själv och livet, att jag vill fortsätta utveckla mig själv ett tag till.
Jag har redan hunnit anamma ”Self-leadership” konceptet och sneglar just nu på Mindfulness principerna.

Världen är minVissa kanske med illvilja kallar allt detta hjärntvätt?
Jag bestrider inte användandet av den terminologin, men däremot ifrågasätter jag vad fel det kan vara att programmera om sig från att vara eländesorienterad till nyfiket förväntansfull?
Dessutom är det ingen som tvingar den enskilde till förändring av sitt liv.
Allt det arbetet förläggs till den enskilde själv d v s man ”hjärntvättar” sig själv – det går inte på annat sätt.
Gillar man inte att träna sig själv till att bättre uppskatta livet man har fått sig tilldelat så är det bara att sluta när man vill.

För en del som läst det här inlägget kanske polletten trillade ner nu vad gäller mitt namnval för den här bloggen?

Jag vaknade och upptäckte att jag fortfarande andas och det är en ju bra början på den här dagen

18 september 2009 - Skrivet av | Livsåskådning, Personligt

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

